PROGRESSUS Szkoła kompetencji miękkich

Interwencja kryzysowa

Szkolenie "Interwencja kryzysowa - jak pomóc sobie i innym?"

Czy pragniesz nauczyć się, jak reagować w sytuacjach kryzysowych, niezależnie od tego, czy dotyczą one Ciebie samego, czy bliskiej osoby? Szkolenie „Interwencja kryzysowa – jak pomóc sonie i innym?” daje Ci narzędzia, by pomóc sobie i innym w najtrudniejszych chwilach.

Kryzys jest naturalną reakcją człowieka na sytuację trudną, która spotkała go w życiu. Jest uniwersalnym zjawiskiem wpisanym w tok życia każdego człowieka. Bez względu na płeć, wiek, status ekonomiczny, społeczny, doświadczenie, wykształcenie. Kryzys jest reakcją na wydarzenie krytyczne. Będąc w kryzysie nie czujemy się i nie zachowujemy w sposób typowy dla siebie (jak wtedy gdy jest w swojej normie psychologicznej). Kryzys wybija nas z naturalnej równowagi, zaczynamy funkcjonować i zachowywać się poza tym, co dla nas typowe i będące naszą normą. Czas trwania kryzysu zależy od naszych zasobów radzenia sobie w trudnej sytuacji oraz od tego czy otrzymamy pomoc.

Efekty udziału w szkoleniu:

  • Dowiesz się jak poradzić sobie w obliczu kryzysu.
  • Przygotujesz się na sytuacje trudne, które są czymś nieuniknionym i czasami nieprzewidywalnym.
  • Zyskasz większą świadomość mechanizmów psychologicznych związanych z kryzysem.
  • Poznasz narzędzia wspierające i dowiesz się, jak i kiedy je wykorzystywać.
  • Oswoisz kryzys i nauczysz się zarządzić swoimi emocjami oraz nastawieniem.
  • Doświadczysz pozytywnego wpływu rozmowy o emocjach w biznesie.
  • Poznasz narzędzia do wspierania swoich bliskich przechodzących przez kryzys lub zmianę.
  • Poznasz jaka jest Twoja naturalna reakcja na czynniki wywołujące stres.
  • Zmienisz swoją strategię myślenia o własnych emocjach i zachowaniach.
  • Nauczysz się utrzymywać swoje emocje na poziomie, w którym czujesz pozytywną mobilizację do działania.
  • Dowiesz się jak możesz wykorzystywać empatię do wspierania osób w swoim otoczeniu.

Zakres szkolenia:

  • Czym jest kryzys?
  • Jak długo trwa kryzys?
  • Rodzaje kryzysów.
  • Po czym poznać, że doświadczasz kryzysu?
  • Jakie emocje towarzyszą osobie w sytuacji trudnej?
  • Jak zadbać o swoje samopoczucie?
  • Jak możesz pomóc sobie i innym w kryzysie?
  • Komunikacja wspierająca z osobą w kryzysie.
  • Różnica między słuchaniem autobiograficznym a słuchaniem empatycznym.
  • Czego nie mówić osobie w sytuacji trudnej?
  • Czy powrót do normy po kryzysie jest możliwy?
  • Czym jest potraumatyczny wzrost?

Zakres może być dostosowany do konkretnych potrzeb i poziomu zaawansowania grupy. Szkolenie może być dostosowane pod względem czasu trwania, intensywności i skupienia na konkretnych obszarach, tak aby sprostać potrzebom uczestników. Istotne jest również uwzględnienie praktycznych ćwiczeń i studiów przypadku, które pozwolą uczestnikom wdrożyć zdobyte umiejętności w życiu codziennym.

Co składa się na ofertę?

  • Dopasowanie oferty szkoleniowej pod konkretne potrzeby w organizacji.
  • Badanie potrzeb szkoleniowych i przygotowanie ankiety dla Uczestników warsztatu.
  • Stworzenie materiałów szkoleniowych wręczonych Uczestnikom po odbytym szkoleniu.
  • Ścisła współpraca z Trenerami wewnętrznymi w organizacji.
  • Zebranie ankiet poszkoleniowych.
  • Możliwość umówienia sesji coachingowych i interwencji kryzysowych dla Uczestników warsztatów.
  • Wsparcie doświadczonego trenera.
  • Możliwość przeprowadzenia szkolenia również w formule online.
  • Kameralna wielkość grup: minimum 6 osób, maksymalnie 12 osób.
  • Czas trwania szkolenia: 8 godzin.

Co mówią nasi Klienci? Więcej opinii znajdziesz w Google Maps.

5/5
"Zaprosiłem Natalię do projektu dedykowanego dla menadżerów w naszej organizacji. Jestem bardzo zadowolony ze współpracy. Wysoko oceniam zaangażowanie, elastyczność, nieszablonowe podejście jak również warsztat trenerski. Polecam szkolenia i współpracę z Natalią."
Marcin Tomala
Starszy specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju w Badaj.to
5/5
"Natalia jest fenomenalnym trenerem! W tematach "miękkich" fajnie wykorzystuje swoje doświadczenie z konsultacji kryzysowych i takiego ogólnego doradztwa (zawodowego). To daje szersze spojrzenie na prowadzony temat. Natalia świetnie rozumie potrzeby i oczekiwania uczestników i dostosowuje odpowiednio zakres szkolenia. Same szkolenia prowadzone w bardzo przyjemnej atmosferze, temat jest prowadzony wyczerpująco. Byłem bardzo zadowolony."
Rinat Szepe
Kontroler Finansowy w NGK Ceramics Polska sp. z o.o.
5/5
"Szkolenia prowadzone z niesamowita charyzma i bardzo osobistym podejściem do uczestników. Natalia posiada ogromną wiedzę, która połączona z zaangażowaniem, umiejętnością słuchania i zdolnością do budowania więzi sprawiają, że szkolenia zapadają głęboko w pamięć. Gorąco polecam!"
Radosław Chrzempka
Head of People & Culture at Callstack
5/5
"Polecam szkolenia firmy Progressus z całego serca. Zajęcia to czysta przyjemność. Bardzo dużo mi pomogły, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Sesje indywidualne z Natalią są rewelacyjne i dzięki temu można inaczej spojrzeć na problemy, a ich rozwiązanie jest najczęściej w nas samych i Natalia pomaga to odnaleźć."
Dr n. wet., Wojciech Iwaniak
Zastępca Dyrektora ZUW ds. Diagnostyki Laboratoryjnej i Innowacji