Szkolenie "Interwencja kryzysowa - jak pomóc sobie i innym?"
Czy pragniesz nauczyć się, jak reagować w sytuacjach kryzysowych, niezależnie od tego, czy dotyczą one Ciebie samego, czy bliskiej osoby? Szkolenie „Interwencja kryzysowa – jak pomóc sonie i innym?” daje Ci narzędzia, by pomóc sobie i innym w najtrudniejszych chwilach.
Kryzys jest naturalną reakcją człowieka na sytuację trudną, która spotkała go w życiu. Jest uniwersalnym zjawiskiem wpisanym w tok życia każdego człowieka. Bez względu na płeć, wiek, status ekonomiczny, społeczny, doświadczenie, wykształcenie. Kryzys jest reakcją na wydarzenie krytyczne. Będąc w kryzysie nie czujemy się i nie zachowujemy w sposób typowy dla siebie (jak wtedy gdy jest w swojej normie psychologicznej). Kryzys wybija nas z naturalnej równowagi, zaczynamy funkcjonować i zachowywać się poza tym, co dla nas typowe i będące naszą normą. Czas trwania kryzysu zależy od naszych zasobów radzenia sobie w trudnej sytuacji oraz od tego czy otrzymamy pomoc.
Efekty udziału w szkoleniu:
- Dowiesz się jak poradzić sobie w obliczu kryzysu.
- Przygotujesz się na sytuacje trudne, które są czymś nieuniknionym i czasami nieprzewidywalnym.
- Zyskasz większą świadomość mechanizmów psychologicznych związanych z kryzysem.
- Poznasz narzędzia wspierające i dowiesz się, jak i kiedy je wykorzystywać.
- Oswoisz kryzys i nauczysz się zarządzić swoimi emocjami oraz nastawieniem.
- Doświadczysz pozytywnego wpływu rozmowy o emocjach w biznesie.
- Poznasz narzędzia do wspierania swoich bliskich przechodzących przez kryzys lub zmianę.
- Poznasz jaka jest Twoja naturalna reakcja na czynniki wywołujące stres.
- Zmienisz swoją strategię myślenia o własnych emocjach i zachowaniach.
- Nauczysz się utrzymywać swoje emocje na poziomie, w którym czujesz pozytywną mobilizację do działania.
- Dowiesz się jak możesz wykorzystywać empatię do wspierania osób w swoim otoczeniu.
Zakres szkolenia:
- Czym jest kryzys?
- Jak długo trwa kryzys?
- Rodzaje kryzysów.
- Po czym poznać, że doświadczasz kryzysu?
- Jakie emocje towarzyszą osobie w sytuacji trudnej?
- Jak zadbać o swoje samopoczucie?
- Jak możesz pomóc sobie i innym w kryzysie?
- Komunikacja wspierająca z osobą w kryzysie.
- Różnica między słuchaniem autobiograficznym a słuchaniem empatycznym.
- Czego nie mówić osobie w sytuacji trudnej?
- Czy powrót do normy po kryzysie jest możliwy?
- Czym jest potraumatyczny wzrost?
Zakres może być dostosowany do konkretnych potrzeb i poziomu zaawansowania grupy. Szkolenie może być dostosowane pod względem czasu trwania, intensywności i skupienia na konkretnych obszarach, tak aby sprostać potrzebom uczestników. Istotne jest również uwzględnienie praktycznych ćwiczeń i studiów przypadku, które pozwolą uczestnikom wdrożyć zdobyte umiejętności w życiu codziennym.
Co składa się na ofertę?
- Dopasowanie oferty szkoleniowej pod konkretne potrzeby w organizacji.
- Badanie potrzeb szkoleniowych i przygotowanie ankiety dla Uczestników warsztatu.
- Stworzenie materiałów szkoleniowych wręczonych Uczestnikom po odbytym szkoleniu.
- Ścisła współpraca z Trenerami wewnętrznymi w organizacji.
- Zebranie ankiet poszkoleniowych.
- Możliwość umówienia sesji coachingowych i interwencji kryzysowych dla Uczestników warsztatów.
- Wsparcie doświadczonego trenera.
- Możliwość przeprowadzenia szkolenia również w formule online.
- Kameralna wielkość grup: minimum 6 osób, maksymalnie 12 osób.
- Czas trwania szkolenia: 8 godzin.